Handelsbetingelser
Handelsbetingelser hos Pro-dress
Følgende regler og vilkår er generelt gældende for al handel med Pro-dress. Betingelserne udgør almen standard og regulerer sammen med anden dansk lovgivning vilkårene for købet.
Information om Pro-dress
Pro-dress ejes og drives af Workwear Group ApS
Postadresse: Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald, Danmark
CVR-nummer: 32151922
Telefon: 43 32 63 70
Mail: info@pro-dress.dk
Priser
Som udgangspunkt er alle priser angivet inklusiv dansk moms (25%). Ved at anvende funktionen "Ex. moms", som findes i øverste højre hjørne på hjemmesiden, kan priserne dog vises eksklusiv moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.
Forsendelse, levering og afhentning
Levering foretages enten med PostNord eller Dansk Avis Omdeling A/S (herefter dao) alt efter købers valg ved kassen. Fragtomkostningerne betales af køber og afhænger af den valgte forsendelsesmetode samt det samlede ordrebeløb. Ved varekøb for mere end 599 kr. tilbyder vi graits fragt til pakkeshop eller erhverv (gælder kun i DK). Se oversigten over leveringsmuligheder og priser her.
Den forventede afsendelse kan ses allerede inden bestilling. Dette fremgår ved valg af størrelse samt i indkøbskurven. Efter bestilling kan den forventede afsendelse ses på ordrebekræftelsen. Hvis der fx står "Afsendes indenfor 2-4 hverdage", betyder det, at der går 2-4 hverdage, inden vi sender den pågældende pakke fra vores lager. Herefter tager levering typisk 1-2 dage. Hvis der står "Sendes hurtigst muligt", sender vi pakken afsted samme dag, som bestillingen blev modtaget, hvis du bestiller inden kl. 19 på hverdage eller inden kl. 16 om søndagen (gælder forsendelse med PostNord). Ved forsendelse med dao skal bestillingen foretages inden kl. 17 på hverdage eller inden kl. 16 om søndagen, hvis pakken skal afsendes samme dag. Vi pakker ikke ordrer om lørdagen. Er varen forsinket, vil du få besked via mail eller telefon.
Fragt til Grønland og Færøerne koster fra 299 kr. og foretages med PostNord. Der beregnes ikke moms af varer til Grønland og Færøerne. Læs mere om levering til Grønland og Færøerne her.
Det er desuden muligt at vælge afhentning som leveringsmetode. Dette er gratis. Vi sender en sms eller e-mail, når ordren er klar til afhentning på vores adresse: Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald, Danmark. Afhenterrummet er åbent kl. 6-22 alle dage. Returvarer kan ligeledes indleveres i afhenterrummet. Husk at vedlægge udfyldt returseddel.
Betaling
Hos Pro-dress tilbyder vi følgende betalingsalternativer: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, PayPal, Mobilepay, faktura samt EAN-nummer, hvis du er EAN-kunde. Vi tager ikke kortgebyrer.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Så snart vi har modtaget din bestilling på webshoppen, sender vi en ordrebekræftelse til dig på mail. Denne mail indeholder den samlede betalingssum og et ordrenummer. Fakturaen vil ligeledes blive sendt på mail og gælder som din kvittering samt eventuelt garantibevis.
Virksomheder med CVR-nummer kan betale med faktura mod et gebyr på 39 kr. Betalingsbetingelserne er netto 14 dage.
Læs om, hvordan du betaler med EAN-nummer her. Bemærk, at det ikke er muligt at se din faktura efterfølgende via vores website. Ønsker du at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. mail, bedes du skrive til os på info@pro-dress.dk. Husk at angive ordrenummeret.
Læs om, hvordan du betaler med MobilePay her.
Ved betaling med Visa Electron eller Mastercard Debet, som er debetkort, vil betalingen øjeblikkeligt blive reserveret på den tilknyttede konto i overensstemmelse med vilkårene for det pågældende kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Det gælder for alle kortbetalinger, at beløbet bliver trukket, når ordren er afsendt.
Afbestilling
Ønsker du at annullere eller afbestille en ordre, bedes du kontakte kundeservice på mail: info@pro-dress.dk eller chat, hvor du skriver “Afbestilling + ordrenummer” i emnefeltet. Du kan også ringe på tlf. 43 32 63 70 og afbestille ordren. Vi kan desværre ikke garantere, at vi når at stoppe din ordre inden afsendelse. Hvis ordren allerede er afsendt, kan vi trække pakken retur og udstede en kreditnota. Beløbet vil herefter blive tilbagebetalt. Er varen blevet leveret, kan du fortryde i overensstemmelse med nedenstående regler.
Fortrydelsesret - hvis du fortryder dit køb
Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos Pro-dress. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller den sidste vare/parti fra en aftalt dellevering. Læs mere om muligheden for dellevering her.
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os besked indenfor 100 dage, efter du har modtaget varen. Dette kan enten gøres via mail på info@pro-dress.dk eller ved at gøre brug af den returseddel, der fulgte med ordren ved levering. Alternativt kan du benytte vores standardfortrydelsesformular her og vedlægge den, når du sender pakken retur. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke egner sig til returnering. Fortrydelsesretten bortfalder ligeledes ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg (fx varer købt med påtrykt eget logo).
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du ikke fortryder hele din ordre, men derimod blot én eller flere varer, har du mulighed for kun at sende disse varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at vi ikke refunderer fragtomkostningerne, hvis du udelukkende fortryder en del af købet.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende varen tilbage til os indenfor 14 dage. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Det er en fordel for ekspeditionen, hvis du vedlægger den udfyldte returseddel i din forsvarligt pakkede forsendelse. Hvis du vælger at anvende den forudbetalte returlabel, modregner vi 39 kr. i refunderingsbeløbet.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og måden, den fungerer på. Det betyder, at du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det er ikke tilladt at tage varen i egentlig brug - i så fald betragter vi den som værende brugt. Ved returnering af brugte varer, får du kun en del eller intet af købsbeløbet refunderet. Dette afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Bemærk også, at mærkater og lignende må ikke være fjernet fra varen, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur. Returvarer fra flere forskellige ordrer må gerne sendes samlet – husk dog at vedlægge en returseddel for alle ordrer.
Du kan vælge at indlevere dine returvarer i afhenterrummet på Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald (åbningstider alle dage kl. 6-22)
Ombytning
Ønsker du at bytte en vare, bedes du lægge en ny ordre i webshoppen og returnere det uønskede produkt. På den måde sikrer du, at dine varer bliver ombyttet hurtigst muligt. I ordrebekræftelsen finder du en unik rabatkode, som giver dig fri fragt på den nye ordre. Bemærk, at vi hæver beløbet for dit nye køb, men refunderer beløbet for den returnerede vare, så snart vi modtager den. Du må gerne vente med at returnere varerne, til du har modtaget og afprøvet de nye varer. Så kan du nøjes med én returforsendelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det betalte beløb tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Betalingerne refunderes senest 14 dage efter den dag, vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Dette gælder også leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger, hvis du valgte en anden og dyrere leveringsform end vores standardlevering). Gælder kun ved returnering af hele ordrer og kun for forbrugere.
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Varen kan ikke byttes i andre butikker.
Varen sendes til:
Pro-dress v. Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Emballage
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Returvarer skal indpakkes forsvarligt i enten en yderpose/plastikpose eller en kasse, hvor returlabelen kan påklistres. Når du returnerer fodtøj, må du ikke benytte den originale skoæske som forsendelse. At skrive eller klistre noget direkte på originalemballagen kan muligvis medføre en værdiforringelse.
Returlabel
Obs. nedenstående gælder kun levering i Danmark. Vi tilbyder ikke returlabel til Grønland/Færøerne.
Den vedlagte returlabel er klar til, at du kan returnere med den transportør, der leverede din ordre. Det koster 39 kr. at bruge vedlagte returlabel. Dette beløb fratrækkes refunderingsbeløbet. Vælger du en anden forsendelsesform end den vedlagte returlabel, sker dette helt for egen regning og risiko.
Produktansvar
Pro-dress er ansvarlig for produktansvar i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler og har etableret en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på op til 10 mio. dkr. pr. forsikringsår. Forsikringen dækker hele verden excl. USA/Canada. Virksomheden er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab, medmindre det følger af dansk rets ufravigelige regler.
Reklamationsbehandling
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Er varen forsinket eller har den en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid og altid senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen. Klagen kan ske skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten. Når Pro-dress modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Ved returnering sker dette på Pro-dress' regning (vi dækker de rimelige fragtomkostninger), og den nye vare sendes ligeledes på Pro-dress' regning, såfremt reklamationen berettiget. Inden reklamationer og fejlleverancer returneres, bedes du sende os en mail på info@pro-dress.dk. Husk at medsende billede og oplysninger om reklamationen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Pro-dress v. Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis du handler som erhvervskunde, forbeholder vi os retten til at afhjælpe problemet fx i form af reparationer frem for at ombytte.
Oplysninger om klagemuligheder
Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, bedes du kontakte os på info@pro-dress.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Bemærk, at du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@pro-dress.dk.
Salg til børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle ved Pro-dress. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre, før du foretager et køb.
Nyhedsbrev
Tilmeld eller afmeld dig vores nyhedsbrev her. Samtykke til modtagelse af nyhedsbreve kan til enhver tid tilbagetrækkes.
Persondatapolitik
Når du handler ved Pro-dress, beder vi om følgende nødvendige oplysninger:
Navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingsmåde, oplysninger om købstidspunkt, hvilke produkter du køber og eventuelt returnerer samt leveringsønsker.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger til en transportør, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Transportøren afhænger af din foretrukne leveringsmetode og er derfor én af følgende:
PostNord A/S
Hedegaardsvej 88
2300 København S
eller
Dansk Avis Omdeling A/S
Islandsvej 1
7100 Vejle
Personoplysningerne registreres hos Workwear Group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige ved Pro-dress er Workwear Group ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan henvende dig på info@pro-dress.com.
Kontaktoplysninger
Pro-dress v. Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
CVR nr. 32151922
Etableringsår: 05-2009
Tlf.: 43 32 63 70
E-mail: info@pro-dress.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.03.2024